Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
II Plan Estratégico de la Universidad de Cádiz
noticia

Se aprueba la Estrategia del Mapa de Másteres de la Universidad de Cádiz 20 July 2017

Se aprueba la Estrategia del Mapa de Másteres de la Universidad de Cádiz

El pasado 19 de julio de 2017, el Consejo de Gobierno de la Universidad de Cádiz aprobó, por asentimiento, la Estrategia del Mapa de Másteres de la Universidad de Cádiz.

Desde junio de 2016, el Vicerrectorado de Planificación, con la participación de la Delegación del Rector para el Desarrollo Estratégico de la UCA y en colaboración con los Centros de la Universidad y las Escuelas de Doctorado, inició un proceso participativo para definir la estrategia de la Universidad en relación con su oferta de Másteres. Para ello, se constituyó un grupo de trabajo formado por Decanos/as y Directores de Centros, así como una representación de Directores de Departamentos y Coordinadores de Másteres. El fin último ha sido dotar a la Institución de un mapa de másteres flexible, integrador y que responda, en cada momento, a las demandas sociales y educativas.

La Estrategia de diseño del Mapa de Másteres es una de las actividades previstas en el II Plan Estratégico de la Universidad de Cádiz; en concreto, se enmarca en la línea de acción 1.1 “Impulsar la orientación de los Grados y Másteres hacia la mejora continua y hacia las oportunidades que ofrecen las agregaciones con otras universidades e instituciones”. Además, la Ley Andaluza Universidades (Decreto Legislativo 1/2013, de 8 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley Andaluza de Universidades) recoge la necesidad, en su artículo 58 apartado d, de “Planificación, de manera que la creación, supresión o suspensión de titulaciones responda a la programación estratégica del sistema universitario andaluz y de cada Universidad.”