Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
II Plan Estratégico de la Universidad de Cádiz
noticia

La UCA forma a su personal en captación de recursos 3 October 2017

La UCA forma a su personal en captación de recursos

La Universidad de Cádiz, dentro de las actividades del Plan de Formación para 2017, celebró el pasado viernes 29 de septiembre un Taller de Captación de Recursos Externos, dirigido tanto a su Personal de Administración y Servicios como al Personal Docente e Investigador.

Con la finalidad de conocer buenas prácticas para la obtención de recursos externos, los participantes se reunieron en el espacio de Aprendizaje de la Biblioteca de Ciencias Sociales y Jurídicas de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales del Campus de Cádiz.

El Taller estaba organizado por la Delegación del Rector para el Desarrollo Estratégico, desplegando así la línea de acción 7.2 del II Plan Estratégico de la Universidad de Cádiz. En él, los participantes actualizaron sus conocimientos sobre mecenazgo, patrocinio y captación de recursos externos y conocieron programas de patrocinio y mecenazgo de la Universidad de Granada, la Universidad Politécnica de Cataluña y la Universidad Jaume I.

Otro de sus objetivos era el de favorecer, mediante la formación, el cumplimiento del compromiso de Contratos Programa de Centros y Departamentos sobre la “captación de recursos externos para la dotación de nuevos espacios y la adquisición de equipamientos universitarios”.

Se contó con la participación de D. José María Mariscal Chicano, Vicerrector de Infraestructuras y Patrimonio de la UCA, y de D. Manuel Gómez Ruiz, Vicegerente de Organización de la UCA. Sus conferencias giraron en torno a la procedencia de los recursos actuales de la Universidad, la necesidad de conseguir recursos no procedentes de Organismos Públicos y las ventajas que supone el mecenazgo, tanto para las empresas como para los particulares.

Los participantes descubrieron a lo largo de la mañana diferentes medios de obtención de recursos externos y, mediante las actividades realizadas, elaboraron una serie de propuestas de actuación para un futuro Plan de Mecenazgo en la Universidad de Cádiz.